Celebrat a l’ICAB el seminari internacional “La Carta de la UE en la pràctica legal”
Organitzat conjuntament pel Col·legi de l'Advocacia de Barcelona (ICAB)i l’Acadèmia de Dret Europeu (ERA), ha comptat amb la participació de la diputada de la Junta de Govern de l’ICAB Cristina Díaz-Malnero.
Durant el seminari s’han dut a terme sessions teòriques, debats i tallers pràctics que han permès aprofundir en la comprensió de la Carta dels Drets Fonamentals de la Unió Europea i en la seva aplicació pràctica en l’exercici professional, amb especial atenció a la protecció efectiva dels drets fonamentals dins la Unió Europea.
En concret, s’han tractat qüestions com l’arquitectura multinivell de protecció dels drets fonamentals a Europa, l’àmbit d’aplicació de la Carta de la UE, el dret a un recurs efectiu i a un judici just, la no-discriminació en el marc de la UE i l’ús de la Carta davant els tribunals nacionals i l’aplicació del procediment de qüestió prejudicial, entre altres.
Contacte
-
Formació Internacional ICAB
menú