Comissió d'Advocats/des Mediadors/des | Centre ADR - ICAB (Centre per a la Resolució Alternativa de Conflictes) | Centre ADR - ICAB (Centre per a la Resolució Alternativa de Conflictes)

El Parlament de Catalunya aprova la Llei 9/2020 de 31 de juliol, que fa obligatòria la sessió informativa prèvia de mediació

La Reforma del Llibre Segon del Codi Civil de Catalunya recull les Recomanacions dels principals organismes europeus, així com del TJUE i del Consejo General del Poder Judicial en ordre al foment de la mediació i resta de sistemes de resolució alternativa de conflictes i la implementació de la mediació intrajudicial.
04/08/2020

Estableix explícitament que la mediació és obligatòria quan s’hagi pactat expressament abans de l’exercici d’accions judicials. Igualment estableix que una vegada iniciat el procés judicial, l’autoritat judicial pot derivar en qualsevol moment a les parts a una sessió prèvia obligatòria, i que la manca d’assistència no justificada no està sotmesa a confidencialitat i haurà de ser comunicada a l’autoritat judicial.

Per primera vegada reconeix la norma un paper protagonista a l’advocacia establint que la part podrà ser assistida durant la sessió informativa i les sessions de mediació pel seu/va advocat/da, i que aquesta participació lletrada serà necessària si així ho requereixen les parts o l’autoritat judicial.

LLEI 9/2020, del 31 de juliol, de modificació del llibre segon del Codi civil de Catalunya, relatiu a la persona i la família, i de la Llei 15/2009, de mediació en l'àmbit del dret privat

III Congrés de Mediació i ADR (2021) del CICAC a Mataró

Els dies 25 i 26 de novembre de 2021 tindrà lloc el III Congrés de Mediació i ADR que se celebrarà a la ciutat de Mataró, organitzat pel Consell de l'Advocacia Catalana, sota el lema “Mediació i ADR’s: are you IN?”.
  • Centre ADR - ICAB (Centre per a la Resolució Alternativa de Conflictes)

INSCRIPCIONS OBERTES! Conferència presencial: 'Veritat i mentida en l'arbitratge: darrers avenços sobre la credibilitat en les declaracions'

Dijous 16 de desembre de 2021 a les 19h. Organitza: ADR/Arbitratge i Comissió Arbitratge ICAB amb AFA (Associació pel Foment de l'Arbitratge)

10è Aniversari del Centre de Mediació del Col·legi de l'Advocacia de Barcelona

Aquest 15 d'octubre de 2021 es compleixen 10 anys de la creació del Centre de Mediació de l'ICAB, que actualment compta amb 750 professionals de la mediació inscrits/es en diferents àmbits i especialitats.